سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://SheidayeEsfahani.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

من همسایه شما هستم! مرا تنها نگذارید!

    من همسایه شما هستم در همین کوچه ومحله هر روز صدای مرا میشنوید وگنبد فیروزه ای مرا می بینید .خیلی از شما از کنارم عبور می کنید مثل این که مرا ندیده اید و صدای اذان مرا نشنیده اید من برای شما دلم تنگ میشود من جان دارم وزنده  ام   .پر ازشکوه وحمد و برکتم، اما شما روی از من برمی  تابید و دلتنگم می کنید. هرازگاهی می شنوم که موقع عبور از مقابلم به یکدیگر می گویید: مسجد را دوست دارم اما چه کنم که هیئت امنایش ....پیشنمازش....گاهی هم یکی از شما می گوید: یک عده ای همین طوری تولیت مسجد را در دست گرفته اند درحالی که ایمان هایشان قوت ندارد! هوای نفس بر ایمانشان حکفرماست! حرف حق را می شنوند، ولی میگویند آنچه ما می خواهیم یا برخی مقید نیستند ..

    یک روز یکی تان می گفت : این حاجی فلانی را می بینی، اهل ربا دادن است و اینجا خودش را داخل هیئت امناء جا کرده. فلانی هم که فقط فکر منافع شخصی و ابراز وجود است..یکی تان می گفت: خادم مسجد بد اخلاق است! آن یکی هم از این که  می گفت: اصلا حوصله و روی خوشی ندارد. نمی دانید چقدر دلم برایتان می سوزد که از عمق جان مرا دوست دارید آبادی و شکوه مرا می خواهید وآنها مانع و سد شده اند. اما حالا اینجا دراین بغض شکسته ام باصدای بلند به شمامی گویم؛ این ها همه ظلم به من است دست مودت به سوی شما دراز می کنم، بی وفایی نکنید.آنهایی که درحریم من به سرگرمی دنیای شان مشغولند و دوستان را از من دور کرده اند، اعماالشان مورد خشم پرودگار عالم است.دعا کنید و به امر به معروف و نهی از منکرتان کوشش کنید. من هم دعا می کنم برای اصلاح آنها و قوت و بیداری شما دعای خیر می کنم. ای همسایگان عزیزم، بیاییدآشتی کنید؛ تنهایم نگذارید. من قایق نجات شما در این عالم هستم من مرکز عبودیت و یکتا پرستی هستم .همان که به رستگاری شما شهادت خواهد داد..

اماکلامی باشما همسایگانم دارم:

 اول این که همه ی شما از مسولین بخواهید و مطالبه کنید که کسانی را به امور امامت و امنائ به خدمتم بگمارند که اهل ورع و تقوا، امانت وکاربرای خدا، عالم آشنای به وظایف خودباشندکه بهره جستن از خانه خدا برای امور دنیای شان جز ستم به من و نادیده انگاشتن حقم برمردم و فاصله انداختن میان مردم و من عایدی نخواهد داشت.

همسایگان من؛ هنگام که میهمانم هستید، توجه داشته باشید؛ اینجا مکان مقدس است. اعضاء وجوارحتان را از ناصواب باز دارید.

.وای به حال کسانی که بادل و چشم وگوش به بخل، حسد وانتقام، عداوت وتهمت، دروغ و افترا و نقشه های شوم برای یکدیگر مرا می رنجانند و تقدسم را نادیده می انگارند. این اعمال همه معصیت الهی است.

    وای بسا درخانه خدا، ستمی مضاعف است که من را می رنجاند. حرمتم را نشکنید از خدا بترسید، منازعه نکنید، غیبت و تهمت را ترک کنید که با این کار قلب من را می شکنید، به گردن شما حق دارم حقم را به خود خواهی تان از بین نبرید .

 مومنان خدا ازشما می خواهم؛ هنگام که به مسجد می آیید با اولین قدم پا روی هوای نفس خود بگذارید وبا قدم دوم. که برمی داریدپیوند برادری و مودت میانتان مستحکم کنید و آن زمان که به من می رسید ید واحده دربندگی و ستایش خدا باشید تا ازاین رهگذر به آبادانی خانه خدا در خدمت به بندگانش کوشش ورزید.از شما می خواهم که تمیز و پاکیزه و خوش بو به میهمانی خدا درخانه اش قدم گذارید. جز به ذکر خدا مشغول نشوید و با یکدیگر نجوا نکنید. بین نماز، همهمه، سخن به باطل نکنید. امور خیر را از من نگیرید که نماز و زکات و انفاق درراه خدا یاران یکدیگرند. به بینوایان و تهیدستان کمک کنید و آنها را ازمن نرانید کمک کنید.خطوط سیاسی و حزبی تان، مانع برادری و روابط دینی بینتان نشود و تفرقه میان شما نیندازند که مومنین همه باهم برادرند چون میهمانم هستید نزد صاحب خانه،حزب و دسته ای یه جز بندگی خدا واستمرار ولایت رسول الله صلوات لله علیه و آله اجمعین پسندیده نیست و فاصله میان شما، ظلم بزرگی به من خواهد بود.

   اینک بشنوید صدای حق طلبی ام را ! وتا زمانی برایتان باقی ست، حقم را ادا کنید. بدانیدبه زودی به رسیدن اجلتان فراق، بینمان واقع می شود و من ازشهادت دهندگان برای شما خواهم بود و دوست ندارم ناگزیز شفاعتم را ازشما دریغ دارم و یا حقوق ازدست رفته ام را درمحضرخدا ازشما مطالبه کنم.دعایتان می کنم .

اثر صدیقه اژه ای مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی

 

 

 


 

 


[ شنبه 90/11/1 ] [ 8:10 عصر ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 243
بازدید دیروز: 305
کل بازدیدها: 1135103
دانلود فایل با لینک مستقیم