سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://SheidayeEsfahani.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 وقتی بچه بودم

از چند هفته به نوروز مانده مادرم شروع میکرد به تمیز کاری منزل دوخت ودوز لباس خرید کفش جوراب

پدرم هم باغچه های حیاط  را گلکاری میکرد آب حوض بزرگ وسط حیات را عوض میکرد این کار نصف روز طول میکشید مادرم

سینی های سبزه را توی ایوان خانه میچید دوروز به عید نوروز ماند سوهان شیرینی برنجی پنجرهای درست میکرد برنجک ها را

بومیداد وگندم شاه دونه ها را توی ظرف مخصوص میریخت ملافه پتوهای کنار اتاق را عوض میکرد وآخرین روز سال در خانه ما همه

چیز سر جای خودش بود لباسهای نو اتو شده درکمد قرار داشت وسایل سفره هفت سین را روی میز کوچک کنار اتاق میچید ومن

 تخم مرغها را رنگ میکردم اومرا تشویق میکردبه همکاری با خودش اما یک نکته جالب که بیاد دارم شب عید از غذایی که درست

 کرده بودیم در چند بشقاب میکشید وبا بشقابی ازشیرینی ها وگندم شاهدانه ها میداد به دایه ام ومن او .با هم میبردیم به خانه

همسایه امان که یتیم بودندوآنشب این بچه ها ومادرشان چقدر خوشحال میشدندنکته دیگری که باید در آغاز سال نوبگویم این که

هیچ گاه به دایه وخدمتکارانی که داشتیم دستور نمیدادخودش هر کاری از دستش بر می آمد انجام میداد.

نظم وانضباط یکی از ویژگیهای ایشان بود از همان کودکی مرا به رعایت آن تشویق میکرد

احترام به بزرگتر را از بچه گی به من آموخت رفتار اوطوری بود که از درخانه که بیرون میرفتیم همه با روی باز با اوسلام احوالپرسی

 میکردند حتی یهودیانی که در محله ما زندگی میکردند.پدرش میگفت اویوسف من است.هربار منزل پدر بزرگم میرفتیم از در وارد

میشدیم والدینش گل از گلشان میشکفت  وپدرم برای او احترام خاصی قایل بود

ومادر شهید بهشتی که دختر خاله ایشان بودند میگفتد از نظر اخلاق وتقوی ورفتار از همه ما جلوتر بود

وقتی دار فانی راوداع کرد بیست وسه سال داشت

من فردا بدیدارش میروم وهدیه ای ارزنده برایش خواهم برد

هدیه من ختم قرآن کریم کمک به محرومان ونیازمند ختم صلوات وغزلی زیبا که برای اوسروده ام همرا با کوزه گل شبو وساعتی در

کنار مرقدش می نشینم تا حسش کنم ودرکم کنددر کتاب گلشن سحر سروده ام مادرم پاکتر زباران بود

بهترین مردمان دوران بود و...

الهم صل علی محمد وآل محمد                                                                    مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی


[ دوشنبه 90/1/1 ] [ 9:18 عصر ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 345
بازدید دیروز: 413
کل بازدیدها: 1131824
دانلود فایل با لینک مستقیم