سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://SheidayeEsfahani.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

من آن پرنده مهاجری هستم ،که در یک بامداد نوروزی برلب بام عالم نشستم و

نغمه ی شیدایی سردادم (سرودم) هنوز غروب نیامده اوج گرفتم وپر گشودم و

رفتم، من از مهاجرت این را آموختم که نباید به چیزی دل بست باید گذاشت وگذشت ،

تا گرفتار غم فردایی ونبری راه بدیگر جایی 

هر لحظه در حال مهاجرتم از لحظه ی اکنون بسوی ایده وفردایی نامعلوم 

بانو صدیقه اژه ای         مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی 


[ شنبه 03/5/6 ] [ 5:14 عصر ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

حسینیان زمان چه کسانی هستند ،کسانی که ازسیره وروش امام حسین ع ویاران با وفایش الگو می گیرند ،اینان در همه جای عالم هستند.زیر بار ظلم نمی روند از مال وجان خویش دریغ نمی ورزند،در خدمت به همنوع حرف اول را می زنند در راه حق طلبی منطق ورفتارشان حسینی هست ، دائم در حال تکثیر شدن هستند ،آنان با استبداد تحجر کنار نمی آیند،دنیایشان زیبا وآخرتشان با شکوه است ،

اگر از روی لغزش خطا یا گناهی بکنند  زود پشیمان می شوند ،

وتکرار نمی کنند امّا کسانی که شبیه یاران حسینی هستند ،ظاهرشان با لباس عزاداری نماز، حج،غیره می روند .با این تفاوت که منطق واصول رفتارشان

حسینی نیست  برطبل یا حسین می کوبد،گریبان چاک می کندامّا رفتارش با حسینیان واقعی بسیار متفاوت است ،حسینیان واقعی دشمن کور کن هستند.

شبه ،حسینیان آب به آسیاب دشمن می ریزند

شبه حسینیان روی زمین غصبی عزاداری راه می اندازند، با گرانفروشی واحتکار امرار معاش می کنند،خلاصه کارشان با ریا ربا گره خورده است،

اینان از خود مرام ومسلک ساختگی ،من در آوردی در روضه وعزاداری واردمی کنند

(سگ اصحاب کهف پی مردم گرفت ومردم شد )امّا آدمی نداشتیم که سگ شده باشداز مقام انسانیت نزول کند ،

آی مردم آی عاشقان خاندان اهلبیت ع باید این دوگروه را بشناسیدزود در امردین ،امام حسین ع کربلا وعاشورا را قضاوت نکنید،بصیرت آگاهی پیدا کنند ،

وزیر هر بیرقی سینه نزنند خود مردم در محکم کردن اعتقادات درست نقش دارند 

حق ّ  انتخاب با خود آنهاست سرنوشت خود را کوچک نشمارند

صدیقه اژه ای   مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی

 


[ جمعه 03/5/5 ] [ 2:11 عصر ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

نقش دین در زندگی جوامع بشری بسیار تاثیر گذار است .

دینی که با خرافات تعصبات قومی گرایی وجاهلیت مدرن 

دچار تناقض وتحت تاثیر افکار من در آوردی نشده باشد

در آن تبلغ شرک وکفر نفاق نباشد ،

دارا ی اصول وبرنامه انسان ساز باشد 

 اصل توحید ، عدل ،نبوت وامامت  معاد سر جایش قرار 

دارد ،قابل دسترس وقابل اجرا ست ،

پایه آن در افکار انسان از اصول اعتقادات درست وایمان 

قلبی تشکیل ودر عمل بیانگر عقلانیت وانسانیت در جامعه 

بروز داشته باشد ،

چنین دین ومکتبی سبب تکامل ورشد جوامع بشری  هست 

رهایی بخشی از تظلم ،جنایات ومکافات گرفتاریهای ضد 

بشری  است ،از سقوط انسانیت دردرّه های هوای نفس وجباران 

عالم  پیشگیری می کند ،هشدار دهنده ویاری کننده است ، 

با بی عدالتی وتبعیض سر سازگاری ندارد،

صلح وبرابری برادری در جوامع بشری را می خواهد

پیامبر اکرم حضرت محمد ص فرمود وای برحال مسلمانی 

همسایه اش شب گرسنه باشد از حال لوبی خبر باشد 

مکتب اسلام ناب محمدی که الگوی آن سیره معصومان 

امامان راستین است ، تابع چنین آموزه هایی هستند

روح شجاعت وآزادگی در تشیع علوی جاری وساری است 

پیروان این مکتب با همه ادیان وانسانها به مساوات برابری 

رفتار می کنند .مگر کسانی که عناد ودشمنی ونقشه بر اندازی 

را دنبال می کنند ،

اینکه عده ای مردم را ازدین می ترسانند وبه خصوص فلسفه 

غرب که از خدا محور جدا وبه اومانیسم پیوسته  جای تعجب ندارد 

که هوای نفس خود را جای خدا برکرسی نشانده با عقل معیوب خود 

میخواهد برجهان استیلا پیدا کند وجهان مانند امروزی که بیش از پنجاه

هزار زن وکودک فلسطین غزه را به خاک خون کشیده هیچ احساس شرم ندامتی نمی کند جای تعجب ندارد در کنگره دیروز بوضوح اندیشه ضد خدایی ضد بشری 

را اعلام کردند وبرای همدیگر ونتانیاهو کف زدند پیش پای او احترام کردند  اینان خون آشامانی هستند که لباس آدم پوشیده  کار ی می کنند که حیوانات درنده بروآنان شرف دارد . حقوق بشرشان وچهره مزورانه خودر ا نشان دادند البته دلم این می سوزد که چرا ؟ هموطنانی داریم که هنوز آنان را به فرهنگ پیشرفته دبر خود ترجیح می دهند اینان دیگر چه موجوداتی عجیب وغریب اند

برگرفته از مطالعات، ، ،مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی 

 

 


[ جمعه 03/5/5 ] [ 9:41 صبح ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

عقل ماهیّتا عینی است اگر عینی نبود عقل نبود ،عقل وزن وحجم واندازه ندارد

به ازمایشگاه ببری کمّ وکیف دارد در قرآن کریم از عقل بسیار یاد شده است وعقل میزان سنجش درک وفهم انسان است عقل مال انسان است ومال خدا حکمت است در باره خدا عین هستی است وغیب معنا ندارد اگر گفتی خدا عایب است کفر گفته ای عقل با علم معنا می شود بدون علم معنی نداردعقل میزان کُل است.

عقال به معنای بستن جلوی بدیها وزشتیها عقل هم در جاتی دارد

عقل باطن ،عقل ظاهر ،عقل اجتماعی ،عقل معاش ،عقل معاد ،عالیترین درجه عقل 

عقل قدسی  است که خداوند در آن معارف خود را قرار می دهد ،

عقل تشخیص خوب وبد کافی نیست  حیوان هم دارد .عقل حیوان غریزی است 

عقلی که از بین بد وبدتر بتواند خوب وخوب تر را انتخاب کند ،

انبیائ الهی آمدند تا راه رشد وتعالی شکوفایی عقل را به انسان نشان بدهند 

انسان عاقل کسی است . که بتواند به سر انجام کارهایش بیندیشد ،

عقل مانند مشعل فروزانی است که در شب تاریک  راه را پیش رویمان نشان 

می دهد .مانند فانوس دریا راهنمای ناخدای کشتی است ،

عقل باعلم وایمان قلبی توام راهگشا ست،

برگرفته از مطالعات         مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی


[ جمعه 03/5/5 ] [ 9:7 صبح ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

نفس انسان ظرف خداست،124 هزار پیامبر آمدند تاظرف نفس انسان را واقف وتزکیه کنند ،مبادا! این نفس لکه برداردومکدر گردد ،دچارطوفان امیال گردد

راه کنترل وپاکیزه نگاهداشتن آن که به انسان آرامش می بخشد ،نشان بدهند

(الّا بذکرالله تطمئن القلوب ) قرآن کریم  نفس بایاد خدا آرامش پیدا می کند،

قلب ظرف ومضروف نور خداست  ،نور بوسیله تقوا در انسان دمیده می شود 

مراقبه قلب اینکه آن را از شک وشبهه  ،ریا وحسد ، دروغ  حرص ،بخل کینه دورنگه داشت وقتی ترک گناه کند باطن وظاهر ش نور می شود ،

گناه چیست ؟گناه یک هیجان است که بروح وارد  وتعادل طبیعی وانسانی را بهم 

می ریزد  وروان ادمی را دچار خدشه می کند ،انسان الهی را به سوی غرایز نازل 

وپست حیوانی تحریک می کند ، چراگاه نفس امّاره است ،سبب سقوط انسان از رسیدن به کمال ومعرفت الهی وانسانی است ،سبب آسیب رساندن به خود وتخریب اخلاق انسانی در جامعه است اعتماد به نفس را در افراد ازبین می برد ،وخوی خشونت تعدی وتجاوز ستم را رواج می دهد ، 

گناه چند قسم دارد .  ظلم به خود  ،ظلم به خدا ، ظلم به مردم 

ظلم به خود مانند خوردن میوه بهشتی آدم وحوّا  ظلمت ُ نفسی 

ظلم به خدا شریک برای خدا قائل شدن ،

 ظلم به مردم ،که امروزه بازار داغی دارد وفراوان دیده می شود 

 

توبه چیست ؟توبه بازگشت بسوی خدا و صراط مستقیم است 

هیچکس  معصوم نیست،

گاهی از روی ناآگاهی ، وغیرعمد گناه می شود

گاهی از روی 

گاهی از روی عناد ولجبازی

اعلام جنگ با دستورات شارع مقدس می کنند 

گناه بطور کلی دو دسته هست 

گناه کبیره  وگناهان صغیره

که هرکدام مجازات و کیفر 

خود را دارد ،

هر دودسته قابل بازگشت هست وخداوند راه توبه را 

از روی مهربانی که نسبت به بندگان خود دارد باز گذاشته 

است ،مشروط به اینکه کسی که توبه کرد برای همیشه بر 

قول قرار خود باشد ودوباره تکرار نکند ،

برگرفته از مطالعات        مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی 

و

 


[ جمعه 03/5/5 ] [ 8:46 صبح ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

عالم محضر خداست ،(در محضر خدا گناه نکنید،هرکاری در دنیا می کنیم ،عکس آن می افتد در آن دنیاامام خمینی ) دنیا یک ظاهر است ویک باطن است ،

رذایل اخلاقی عکسش می افتد در آن عالم ،تنها به فکر خودت نباش خاونواده ات رانجات بده  لذتّهای دنیا آنی ولذّتهای آخرت باقی است (قو انفسکم واهلیکُم نارا)

به اندازه قدرت تحمل آتش گناه کن،جایی برو که خدا نباشد،از چیزهایی که خدا آفریده استفاده نکن، وقتی فرشته مرگ بسراغت می آید اجازه نده قبض روحت

کند ،با هر انسان چند همراه شاهد وناظر وجود دارد 

خدا،  فرشته ، امام حجت حیّ،  زمین  وآسمان ،وجدان ،  فرشته مرگ ، ضمیر نا 

خدآگاه

برگرفته از مطالعات      مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی


[ جمعه 03/5/5 ] [ 8:8 صبح ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

عشق انسانی به دوقسم است ،

1_ حقیقی  2_مجازی 

عشق مجازی دوقسم است  1_ نفسانی  2_حیوانی

عشق نفسانی ،عبادت که از مبدائ آن همانند

نفس عاشق با معشوق  است،

بیشترین اعجاب وشگفتی عاشق به شمایل معشوق 

است ،که از آثار صادره از نفس اوست ،

 عشق حیوانی مبدائ تمایل حیوانی طلب لذت بهیمی

باشد ،اکثر اعجاب عاشق به صورت واندام رنگ چهره 

معطوف می گردد ،زیرا منظورامور بدنی است 

این عشق باعث استیلای نفس امّاره است که قوّه عقل 

را به استخدام خوددر می آورد،این عشق با فسق وفجور

همراه است.

امّا عشق نفسانی،نفس آدم را نرم می کند سبب شوق رقّت

قلب می گردد، باعث منقطع شدن از تعادل سرگرمی های 

دنیوی واعراض از ماسوی می گردد ،

عبادت همراه با فکر واندیشه بدن را به کّلی قانع ومطیع 

ومتّوجه به خدا می کند ، سالک نفس را عادت می دهد که 

از مظاهر فریبنده به سوی جناب حقّ کشانده شود 

نفس ناطقه آهنگهای موزون ونسبت ها وروابط منظم 

در وجد است ،به شگفت می آید به آن اقبال می نماید

برگرفته از مطالعات         مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی

 

 


[ جمعه 03/5/5 ] [ 7:52 صبح ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

تا روی توشد کعبه وبتخانه ی دل 

بیرون شده هرغیرزکاشانه ی دل 

با یادتو بی قرارگریم شب وروز 

داغ غم توخورده به ویرانه ی دل

 

ندارم خواب شد طاقت ز، دستم 

خمار آلوده از شوق  تو ..مستم 

براهت روز شبها ....   بی قرارم

گُل روی   .تورا..من می پرستم

 

چه میخواهی ازیندل ،دل خراب است 

میان وصل ...   وهجران بیقرار  است 

ندارد کُنج این ویرانه ......کَس جای 

که   آه وناله ی   آن   بی شماراست 

 

  شاعر بانو :صدیقه اژه ای      مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی

 

 


[ چهارشنبه 03/5/3 ] [ 8:40 عصر ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

از شیطان آموختم ،که عابد نباشم عبد باشم!تسلیم باشم!تکبر نورزم ،

توجیه گر نباشم خود را برتر ندانم ،مزدور نباشم ،فریبکار نباشم ،شیطان ،

خود را دید ،خدا را ندید ،از شیطان آموختم ،که تنها دانستن وفهمیدن کافی

نیست ،باید به دانسته هایم لباس عمل بپوشانم از اینکه من کیستم ؟به خود

مغرور نشوم ! سرانجام افکار واعمالم چیست ؟ این برای من مهّم است ،

از شیطان آموختم که درس گفتن وتکیه بر کرسی زدن درجمع فرشتگان بودن 

آسمانی شدن نمی تواند ضامن سر انجام من باشد،امکان سقوط در هر حال 

وجود دارد،تصمیم انتخاب وتلاش من است که سر نوشتم را تغییر می دهد !

سقوط ذلت بار اورا دیدم  چهار هزار سال عبادت ،نفعی به حال او نداشت ،او

باعث سقوط خود وگمراه شدن بسیاری از انسانها شد ،

انسانهایی که باهمه دانسته هایشان افسار زندگی را بدست شیطان داده اند 

کسانی که دنیا درنظرشان هدف است برای قدرت وثروت ونام چگونه دست وپا 

 ،وبهرکاری دست می زنند تا به خواسته های خود برسند ،من آموختم ودرس گرفتم از همه اینها !پس از شّر او بخدا پناه می برم ،تا در زیر چتر توحید ویکتا پرستی 

دور از هرشائبه ای او را پرستش کنم ،وتسلیم وراضی به رضای حقّ باشم وخدارا برهمه امور عالم قادر عزیزوتوانا حکیم بدانم 

اثر صدیقه اژه ای     مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی

کتاب قطره ودریا 

 


[ چهارشنبه 03/5/3 ] [ 7:43 عصر ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]

ما معتقدیم:(مالکیت همه چیز از آن خداست ) قرآن کریم 

ما معتقدیم :معجزاتی که از پیامبران الهی صادر می شده همه به (اذن الله )

بوده است  معجزات خارق العاده که  هرانسانی غیر از پیامبران الهی  فاقد  انجام 

آن بوده اند معجزات مانند :زنده کردن مردگان  شفای کور مادر زاد ،و..قرآن کریم 

ما معتقد به فرشتگان الهی !که هرکدام ماموریت خاصی دارندهستیم ،

ما معتقدیم به جبرئیل ،میکاییل ،اسرافیل ، عزراییل ، هستیم 

برخی مامورابلاغ وحی به انبیای  برخی مامور حفط اعمال انسانها (رقیب وعتید  )

برخی مامورقبض روح  گروهی نامور کمک به مومنان با استقامت  گروهی امداد گران نسبت به مومنان در جنگها هستند  برخی مامور مجازات اقوام سرکش هستند وماموریتهای مهم دیگری هستند همه اینها باذن پرودگار عالم اند  قرآن کریم 

ضمنا از این جا روشن می شود که مساله شفاعت پیامبران ومعصومان چون به اذن خداست  عین توحید است 

کتاب اعتقاد ما  آیت الله مکارم شیرازی   مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی 


[ دوشنبه 03/5/1 ] [ 10:0 صبح ] [ صدیقه اژه ای ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 1190706
دانلود فایل با لینک مستقیم