http://SheidayeEsfahani.ParsiBlog.com | ||
عقل ماهیّتا عینی است اگر عینی نبود عقل نبود ،عقل وزن وحجم واندازه نداردبه ازمایشگاه ببری کمّ وکیف دارد در قرآن کریم از عقل بسیار یاد شده است وعقل میزان سنجش درک وفهم انسان است عقل مال انسان است ومال خدا حکمت است در باره خدا عین هستی است وغیب معنا ندارد اگر گفتی خدا عایب است کفر گفته ای عقل با علم معنا می شود بدون علم معنی نداردعقل میزان کُل است.عقال به معنای بستن جلوی بدیها وزشتیها عقل هم در جاتی داردعقل باطن ،عقل ظاهر ،عقل اجتماعی ،عقل معاش ،عقل معاد ،عالیترین درجه عقلعقل قدسی است که خداوند در آن معارف خود را قرار می دهد ،عقل تشخیص خوب وبد کافی نیست حیوان هم دارد .عقل حیوان غریزی استعقلی که از بین بد وبدتر بتواند خوب وخوب تر را انتخاب کند ،انبیائ الهی آمدند تا راه رشد وتعالی شکوفایی عقل را به انسان نشان بدهندانسان عاقل کسی است . که بتواند به سر انجام کارهایش بیندیشد ،عقل مانند مشعل فروزانی است که در شب تاریک راه را پیش رویمان نشانمی دهد .مانند فانوس دریا راهنمای ناخدای کشتی است ،عقل باعلم وایمان قلبی توام راهگشا ست،برگرفته از مطالعات مدیر وبلاگ شیدای اصفهانی [ جمعه 103/5/5 ] [ 9:7 صبح ] [ صدیقه اژه ای ]
[ نظرات () ]
|
||
[ قالب وبلاگ : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin] |